Mondiale Foodstreet met zonneterras aan de voet van Antwerp Tower
Midden in de stad, naast de Opera, op een boogscheut van het Centraal Station en de Meir, prijkt Antwerp Tower hoog boven alles en iedereen uit. De nieuwe woontoren van Matexi krijgt stilaan opnieuw de grandeur die de hoogste woontoren van de stad verdient. 241 woningen, 4.600 vierkante meter kantoorruimtes, 4.000 vierkante meter commerciële ruimte en vier ondergrondse parkeerlagen voor ongeveer 200 voertuigen, vormen de nieuwe landmark in de Koekenstad. Mediamarkt is de eerste grote naam die zich zal vestigen in één van de commerciële ruimtes op de eerste verdieping van de toren.
Mondiale foodstreet
Het gelijkvloers van de toren zal dan weer ingericht worden als een foodstreet waar u gezellig kan lunchen en dineren of iets kan drinken. Daarmee wil Matexi de leegte die er nu is tussen de De Keyserlei en de Meir opvullen. “Op het gelijkvloers hebben we zeven units die ingericht zullen worden met eigentijdse fast-casual concepten waarbij verschillende eetculturen elkaar zullen aanvullen”, vertelt Benoît Chauvin, Letting Specialist bij Matexi. “Welke restaurants en bars er komen, houden we nog even geheim. Wel kunnen we al verklappen dat er in samenwerking met de stad Antwerpen plaats wordt gemaakt voor heel gezellige terrassen.”
Elke eetgelegenheid zal zijn eigen ingang hebben die gescheiden is van de bewoners van de Antwerp Tower. Aan de zijde van het Operaplein komt ook een ingang. Daar zal nog een unit ingevuld worden door een non-food verhaal. Wanneer deze restaurants en bars de deuren zullen openen, hangt af van de evolutie van het coronavirus en de maatregelen van de regering. “We mikken op dit moment op de late zomer”, klinkt het.
Uniforme look
Om ervoor te zorgen dat het uitzicht van Antwerp Tower niet verstoord wordt door een mengelmoes aan lichtreclame, heeft Matexi enkele richtlijnen opgesteld die de uniformiteit moeten bewaren.
“Dankzij een duidelijk plan zijn we erin geslaagd de uitstraling van de Antwerp Tower te bewaren maar kunnen winkels en horeca toch hun identiteit behouden”, aldus Chauvin. “Intussen werd reeds het overgrote deel van de handelsruimten verhuurd en ook voor de kantoren hebben we verregaande interesse die we vandaag verder exploreren. We zijn verheugd zeer kortelings de rest van de getekende merken te kunnen communiceren naar het grote publiek.”